Archiwum
Państwowe w Białymstoku działając na mocy art. 51a ustawy z dnia 14
lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2002, Nr
171, poz.1396 z późniejszymi zmianami) rozszerzyło swoją dotychczasową
działalność. W związku z nowelizacją wspomnianej ustawy od kwietnia
2003 roku Archiwa Państwowe mogą również przechowywać dokumentację o
czasowym okresie przechowywania, w tym akta osobowo – płacowe. |

|
-
 |
Liczymy,
że docenią Państwo fakt, iż działając w ramach struktury Naczelnej
Dyrekcji Archiwów Państwowych mamy największe doświadczenie w
dziedzinie przechowywania dokumentacji w regionie
(w 2003 roku obchodziliśmy jubileusz pięćdziesięciolecia działalności!).
Ponadto możemy zagwarantować, że przekazana do naszego Archiwum
dokumentacja będzie przechowywana przez ustawowy okres zgodnie z literą
prawa (w warunkach spełniających wymagania dla akt kategorii A!).
Przez
cały okres przechowywania przejęte dokumenty są w pełni dostępne, a
korzystanie z nich jest bezpłatne. Wystawiamy również zaświadczenia,
niezbędne w celu ustalenia wymiaru wynagrodzenia oraz okresu
zatrudnienia. Pozwoli to uniknąć kłopotów związanych
z wystawianiem
wszelkiego typu zaświadczeń oraz przetrzymywaniem dokumentacji.
Oferujemy konkurencyjne ceny, z możliwością negocjacji. Do każdego z
naszych klientów podchodzimy indywidualnie, dzięki temu każda ze stron
jest w pełni usatysfakcjonowana.
|
Archiwum
Państwowe w Białymstoku jako urząd wiary publicznej gwarantuje:
-
postępowanie
z przekazaną dokumentacją według standardów przygotowanych dla akt
kategorii A (wieczystego dziedzictwa narodowego);
-
pewne
przechowywanie powierzonej dokumentacji zgodnie z literą prawa przez
ustawowy czas, zgodnie z kategoriami akt;
-
brakowanie
i niszczenie dokumentacji, której okres przechowywania upłynął;
-
umieszczenie
w internetowej bazie danych informacji o miejscu przechowywania
przekazanej dokumentacji;
-
odpowiednie
warunki przechowywania dokumentacji i jej konserwację (warunki spełniające
wymogi przechowywania dokumentacji wieczystej!);
-
zachowanie
tajemnicy handlowej oraz przestrzeganie ustawy o ochronie danych
osobowych;
-
sprawne
wydawanie kopii i odpisów z dokumentacji osobowej i płacowej byłym
pracownikom dla potrzeb emerytalno - rentowych;
Osoba
kontaktowa:
Bartłomiej
Samarski – tel.: (85) 743 56 03, e-mail:
bartlomiej.samarski@bialystok.ap.gov.pl;
Podstawa
prawna:
-
Ustawa
z dnia 14 lipca o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U.
2002, Nr 171, poz. 1396 z późniejszymi zmianami);
-
Rozporządzenie
Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005r. w sprawie określenia
maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii
dokumentacji o czasowym okresie przechowywania (Dz.U.2005 r., Nr 28,
poz. 240);
-
Rozporządzenie
Ministra Kultury z dnia 15 lutego 2005r. w sprawie warunków
przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców. (Dz. U.
2005 r., Nr 32, poz. 284);
-
Ustawa
z dnia 18 grudnia 2002r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2002 r., Nr 241,
poz.2074);
-
Rozporządzenie
Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996r. w sprawie
zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych
ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika
(Dz. U. 1996 r., Nr 62, poz.286);
-
Ustawa
o Rachunkowości z dnia 29 września 1994r. (Dz. U. 2002 r., Nr 76,
poz. 694);
|